راهنمای گردشگری

راهنمای گردشگری ایران

راهنمای گردشگری

راهنمای گردشگری ایران

سوالات رایج درباره دوره تور لیدر

Image result for ‫تور لیدر‬‎


چند نوع دوره و کارت تور لیدری داریم؟

تا زمانی که من دوره گذروندم (حدود سال 86-87) 2 نوع دوره "طبیعت گردی" و "فرهنگی" که هر کدام کارت مجزایی داشتن وجود داشت. اخیرن شنیدم که کارت سومی به نام "راهنمایان کوهستان" هم اضافه شده.

گرفتن کارت تور لیدری چقدر طول می کشد؟

دوره ها حدود 6 ماه طول میکشه که بعدش امتحان جامع و مصاحبه و آزمایش و... داره که باعث میشه گرفتن کارت حداقل 1 سال طول بکشه.

Image result for ‫تور لیدر‬‎


بعد از گذراندن دوره تمام دانش مورد نیاز تور لیدری را کسب کرده ام؟

خیر! دوره تور لیدری فقط کلیات را به شما یاد میده. جزئیات چیزایی که لازم دارید را بعدن در دوره های دیگه یا به صورت تجربی باید کسب کنید. مثلا دانش کمک های اولیه جزء ضروریات یک تور لیدره که در دوره اگر درست یادم باشه در حد 1-2 روز تدریس میشد در حالی که دوره مفید کمک های اولیه حداقل 3-4 ماه کار داره. میشه گفت عملا دوره تور لیدری چیزی به دانش عملی شما اضافه نمی کنه. صرفا راه و چاه را به صورت کلی به شما یاد میده. اگر میخواید در این کار حرفه ای بشید چاره ای نیست جز اینکه دوره های تکمیلی متناسب با فعالیت خودتون را طی کنید. مثلا اگر قصد دارید تور طبیعت گردی اجرا کنید بهتره دوره هایی مثل کمک های اولیه، نقشه خوانی، جی پی اس، کوه پیمایی مقدماتی را بگذرونید و اگر قصد دارید تورهای کوهنوردی را مدیریت کنید علاوه بر دوره های ذکر شده قبلی، بهتر دوره های سنگ نوردی مقدماتی و پیشرفته و یخ و برف مقدماتی و پیشرفته را بگذرونید. برای تورهای غار نوردی، دره نوردی مشابه اینها هم دوره های تخصصی وجود داره که می تونید در گروه های کوهنوردی و طبیعت گردی فعال سراغ این دوره ها را بگیرید. در گروه آنوبانینی هم گاهی این دوره ها برگذار میشه که می تونید استفاده کنید.

Image result for ‫تور لیدر‬‎

داشتن / نداشتن کارت تور لیدری چه مزایا و معایبی دارد؟

شخصا در طول صدها توری که برگزار کردم تا حالا از کارتم هیچ استفاده ای نکردم. کسی ازم تا حالا کارت نخواسته و یک بار هم همینجوری نشون دادم با نگاه عاقل اندر سفیه مامور نیرو انتظامی روبرو شدم که انگار یه چیز بی ارزش بهش نشون دادم. ظاهرا هماهنگی های لازم بین سازمان و نیرو انتظامی برای معرفی کارت صورت نگرفته. البته این حرف به معنی عدم لزوم داشتن کارت نیست. شما اگر میخواید کار تور لیدری انجام بدید الزاما باید کارت داشته باشید چراکه آژانس ها اصلا اجازه ندارن به کسی که کارت نداره تور بدن. برای کار تور لیدری به هر آژانسی مراجعه کنید اولین سوالی که میپرسن در مورد داشتن کارت است.

بین کارت تور لیدری و بیمه های مسافرتی ارتباطی وجود دارد؟

درباره مرتبط بودن بیمه با کارت تورلیدری صحبت هایی وجود داره که شخصا سند محکمی تا این لحظه درباره این ارتباط پیدا نکردم. تمام بیمه هایی که تا این لحظه باهاشون کار کردم هیچ شرطی برای داشتن کار در نظر نگرفتن و معدود دفعاتی هم که نیاز بود از بیمه استفاده کنم، شرکت بیمه بدون پیگیری این موضوع، پرداخت خسارت را در دستور کار قرار داد.

کلمات کلیدی مرتبط: تحلیلگر و طراح نرم افزار , استخدام مهندس صنایع نیاوران , استخدام مهندس سخت افزار , کارگر ساده در منطقه 7 با توانایی کار با کامپیوتر , استخدام تعمیرکار خودرو , فیزیوتراپ رودهن مسلط به زبان انگلیسی , استخدام مهندس کشاورزی , مترجم زبان در نازی آباد , منشی آشنا به حسابداری , مربی زبان شهرک قدس حقوق مکفی ,

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.